donderdag 11 november 2010

Interview met mij door Anne Kamps XSHERO

Wat komt er kijken bij het organiseren van een eigen modeshow, waar begin je en hoe ga je te werk? Yvette Vugts, 17 jaar oud en wonend in Den Bosch is deze uitdaging aangegaan. Niet alleen voor zichzelf maar ook om een grote groep jongeren kansen te bieden.

Hoe ben je op het idee gekomen om een modeshow te organiseren?

Een tijd geleden ben ik in aanraking gekomen met Jong Actief. Ik wilde graag net als de andere vrijwilligers van Jong Actief wat betekenen voor de jongeren van de straat. Jong Actief heeft mij geholpen om daar een eigen weg in te vinden, waarbij ik ook mezelf kan ontwikkelen.

Waarom juist een modeshow?
Fotografie is een grote hobby van mij, en dan vooral het fotograferen van modellen. In mijn vrije tijd ben ik er veel mee bezig. Het is iets waar ik me later in wil ontwikkelen. Daarnaast ben ik een echte fashionista, een modeshow was de ideale uitkomst. Ook wil ik met deze modeshow jongeren bereiken die mindere kansen hebben in de modellenwereld, bijvoorbeeld omdat ze een maatje meer hebben, te klein zijn of niet weten waar ze moeten beginnen.

Dat is een mooi uitgangspunt, kun je daar nog iets meer over vertellen?
Naast een leuke modeshow organiseren wil ik jongeren een kans geven. De droom die ze hebben werkelijkheid te laten worden. Niet alleen modellen maar ook visagisten en fotografen kunnen zich aanmelden. Deze krijgen trainingen zodat ze nog meer worden gestimuleerd en verborgen talenten ontdekken. Ik wil een grote groep bereiken, die zich via zo’n modeshow verder kunnen ontwikkelen.

Wat komt er allemaal bij zo’n show kijken?

Je start met een idee, een plan. Voor de modeshow is er een budget nodig. Hiervoor heb ik de gemeente benaderd. Ze reageerde positief en ik ontving het budget snel. Hierna ben ik alles op een rijtje gaan zetten, samen met Sjoerd, mijn begeleider van Jong Actief. Niet alleen modellen moeten we regelen, maar ook visagisten, fotografen en personeel. En er moet gedacht worden aan de kleding, de locatie, het licht & geluid en het decor.

Hoe bevalt het organiseren?

Het neemt een groot deel van mijn tijd in beslag en het is veel geregel, maar zeker de moeite waard. Ik ben samen met een vriendin begonnen, maar ze is in het begin helaas afgehaakt. Nu doe ik het in principe alleen, maar met de hulp van Sjoerd. Hij ondersteunt me bij lastige dingen, maar stimuleert ook en geeft me ruimte zodat ik er mijn eigen modeshow van kan maken. Zoals ik het er graag uit zou willen laten zien.

Ik ben benieuwd naar de show van Yvette, niet alleen omdat ik zelf ook van mode houd, maar ook omdat ik Yvette bewonder door de manier waarop ze jongeren wil bereiken en hen wil stimuleren. Een unieke kans voor jongeren om zichzelf te ontwikkelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten